Téli gumi teszt 2018 ADAC

Itt van az új ADAC teszt!

Lássuk, milyen eredmények vannak téli gumi fronton.

Idén is két méretben folytak a tesztelések az ADAC tesztpályáin. A 175/65R14 és a 205/55R16 téli gumi méretek kerültek górcső alá. Lássuk az eredményeket:

175/65R14 méret:

Az ADAC tizenkét 175/65R14 modellt tesztelt a 2018/19 téli időszakra. Ezzel a mérettel számos kisautó van szerelve, mint például a Ford Fiesta teszt kocsi is. Két téli gumi szereplő megkapta az ADAC "jó" besorolását ugyanazon általános kategóriákhoz. A nyolc, többé-kevésbé hangsúlyos gyengeséggel rendelkező testvér széles középmezőnyben foglalt helyet, s náluk az ADAC-ítélete „Megfelelő” lett. Egy gumiabroncs modell a "Elégséges" minősítéssel zárul, egy másik "Elégtelen" értéket kapott.

Összesítve: Kétszer "jó", nyolcszor "Megfelelő", egyszer "Elégséges" és egyszer "Elégtelen".
A két legjobbnak ítélt téli gumi a prémium termékek közül került ki. Nagyon kiegyensúlyozott, minden szempontból hiányosságoktól mentes teljesítményt nyújtottak:

A középmezőnyben helyet foglaló minták különböző gyengeségek miatt csúsztak le a „jó” minősítésről.

  • Firestone Winterhawk 3 (2,6)
  • Nokian WR D4 (2,7)
  • Goodyear UltraGrip 9 (2.8)
  • Debica Frigo 2 (2.9)
  • ESA + Tecar Super Grip 9 (2,9)
  • Sava Eskimo S3 + (2,9)
  • Vredestein Snowtrac (2,9)
  • Pirelli Cinturato téli (3,1)

Ha több minta is ugyanolyan pontszámot kapott, akkor a sorrendet mindössze az ABC-ben való helyük határozta meg.

A Firestone téli gumiabroncsnak csak a nedves tulajdonságnál volt hiányossága, ezért nem került bele a „jó” csapatba. A Nokian,a Goodyear és az Esa + Tecar a havas úton veszített az értékelésből. Míg a Debica és a Sava a száraz és a nedves úton is rosszabb teljesítményt nyújtott.

A Semperit Master-Grip 2 ADAC szerint "elégséges", mert kimondott gyengeségei vannak a száraz úton.

A Nankang Snow SV-3 gumiabroncs modell olyan rossz a nedves és még inkább a havas úton, hogy csak "elégtelen" osztályzatot kaphatott.

Megjegyzés hiányzó márkákról vagy modellekről:

A Michelin és a Hankook gumiabroncsok nem vettek részt a tesztben. A Michelin esetében az Alpin 4 mintában nem voltak biztosak, hogy a téli szezonban is ez a minta lesz, vagy már le lesz cserélve. A Hankook i * cept RS2 keveréke megváltozott. A teszt idején a módosított Hankook gumiabroncs kereskedelemben még nem volt elérhető.

A 205/55R16 méret:

Ebben az évben az ADAC 16 téli gumiabroncsot tesztelt az egyik legtöbbet eladott téli gumi méretben a 205/55 R 16-ban. A tesztjármű VW Golf volt.

Három "Jó", tizenegy "Megfelelő", egyszer "Elégséges" és "Elégtelen".

Mindhárom „jó” minősítésű gumiabroncs modell prémium termék. Nagyon kiegyensúlyozott, minden releváns hiányosságtól mentes gumiabroncsok:

A két első gumiabroncs (Continental és Goodyear) csak kis mértékben különböznek a fő kritériumokban, és így ugyanolyan jó az általános pontszámuk. A Dunlop téli gumi egy tizedet veszített a nedves tulajdonságai miatt.

A széles középpályán több szempont is akadályozta a "jó" és értékelést:

Ha több minta is ugyanolyan pontszámot kapott, akkor a sorrendet mindössze az ABC-ben való helyük határozta meg.

A hiányosságok a Kleber és a Kumho modelleknél a nedves úton, míg a Michelin, a Nexen, a Fulda, a Bridgestone és a Yokohama modelleknél a havas úton jelentkeztek.

A Semperit Speed-Grip 3 "elégséges" ADAC-minősítést kapott a száraz utakon jelentkező igen gyenge eredmény miatt. A Laufenn Fit Fit LW31 gumiabroncs modellnek nagyon rossz lett az értékelése a  nedves utakon, így csak "Elégtelen" értékelés volt adható.
Hankook márkájú abroncs nem vett részt a jelenlegi teszten. A Hankook i * cept RS2 keveréke megváltozott. A vásárláskor a módosított Hankook gumiabroncs még nem volt elérhető. Ezért a Hankook márkájú abroncsmodellt el kellett hagyni ebben az évben.

Hozzászólás

 

 

 

Nyári gumi és téli gumi

 

 

A nyári és a téli gumik, mind mintázatukban, mind összetételükben eltérnek egymástól, így alkalmazkodnak a megfelelő időjárási viszonyokhoz. Míg a nyári gumi legfontosabb tulajdonsága, hogy magasabb hőmérsékleten és nedves, vizes útfelületen is megfelelő biztonságot nyújtson, addig a téli gumi hideg időben, havas, latyakos úton nyújt biztonságot. Sűrű lamellái segítik a tapadást havas útfelületen, s összetételének hála nem változik a tapadása hideg időben sem.

Nyáron, hajlamosabbak vagyunk bátrabban közlekedni, hiszen azt gondoljuk, hogy nics ok rá, hogy az autó ne tudjon megállni időben. Ez persze tévedés, de egy jó minőségű gumiabroncs választásával csökkenthetjük a veszélyt. Fontos, hogy az autógumink megfelelő profilmélységgel rendelkezzen. A törvényi előírás 1,6 mm, de már egy 3-4 mm-es gumi sem alkalmas a biztonságos közlekedésre. Fontos, hogy mind a négy kerék azonos méretű, sebesség és terhelési indexű legyen. Fontos, hogy egy tengelyen egyforma minta legyen, hogy a menettulajdonság ne változzon. Persze szükség van arra is, hogy rendszeresen ellenőrizd a nyomást, így lesz megfelelő a biztonság.